Wyniki ankiet ewaluacyjnych dotyczących zgamifikowanej formy prowadzonych zajęć z przedmiotu Bezpieczeństwo systemów informatycznych / Kryptografia i bezpieczeństwo informacji, przeprowadzone wśród studentów kierunku Informatyka w Akademii Marynarki Wojennej, zarówno dla grup wojskowych jak i cywilnych. Ankieta jest nieobowiązkowa, jest przeprowadzana od roku 2020.
Na przeprowadzenie ankiety uzyskano zgodę Komisji Etyki AMW.
1. Czy lubisz grać w gry?
Odpowiedz | Liczba odpowiedzi |
---|---|
tak | 143 |
nie | 2 |
2. Jak często bierzesz udział w różnego rodzaju grach?
Symbol | Oznaczenie |
a | codziennie |
b | kilka razy w tygodniu |
c | kilka razy w miesiącu |
d | kilka razy w roku |
3. Jaki rodzaj gier lubisz najbardziej?
Symbol | Oznaczenie |
a | komputerowe |
b | planszowe |
c | karciane |
d | edukacyjne |
e | plenerowe |
4. Ile średnio czasu poświęcasz na gry komputerowe w ciągu tygodnia?
Symbol | Oznaczenie |
a | mniej niż 1 godzinę |
b | od 1 do 6 godzin |
c | od 7 do 12 godzin |
d | od 13 do 23 godzin |
e | powyżej 24 godzin |
5. Jakie walory mają dla Ciebie gry komputerowe? (wybierz co najwyżej trzy 3 odpowiedzi)
Symbol | Oznaczenie |
a | są formą spędzania czasu wolnego |
b | rozwijają zainteresowania |
c | pomagają rozładować stres |
d | dają poczucie satysfakcji, radości |
e | doskonalą umiejętności przewidywania i logicznego myślenia |
f | rozwijają umiejętności informatyczne |
g | dają możliwość poznawania ludzi na całym świecie i nawiązywania nowych znajomości |
6. Czy przed przedmiotem BSI/LJK spotkałeś się wcześniej z pojęciem gamifikacji?
Odpowiedz | Liczba odpowiedzi |
---|---|
tak | 16 |
nie | 129 |
7. Jakie było Twoje nastawienie do zgamifikowanego przedmiotu na początku zajęć?
Pytanie otwarte (różnorodne odpowiedzi).
8. Jaka jest Twoja ogólna ocena systemu EduG po zakończeniu zajęć?
Pytanie otwarte (różnorodne odpowiedzi).
9. Które elementy gamifikacji zastosowane w systemie EduG mobilizowały Cię najbardziej do nauki? (wybierz co najwyżej dwie 2 odpowiedzi)
Symbol | Oznaczenie |
a | punkty |
b | tabele rankingowe |
c | wirtualne dobra |
d | misje |
e | wyzwania |
f | rywalizacja |
g | szybka informacja zwrotna |
h | zabawowa fabuła |
i | przyjazny interfejs |
10. Co stanowiło dla Ciebie główną motywację do wykonywania zadań nieobowiązkowych?
Symbol | Oznaczenie |
a | zdobywanie punktów i nagrody z nimi związane |
b | ciekawość |
c | chęć poszerzania wiedzy |
d | możliwość dobrej zabawy |
e | możliwość rywalizacji z innymi |
11. Czy udział w grze wymagał myślenia strategicznego?
Symbol | Oznaczenie |
a | zdecydowanie tak |
b | raczej tak |
c | raczej nie |
d | zdecydowanie nie |
e | trudno powiedzieć |
12. Jakie zalety ma, Twoim zdaniem, przedmiot prowadzony w zgamifikowanej formie w porównaniu z zajęciami prowadzonymi w formie tradycyjnej? (wybierz co najwyżej trzy 3 odpowiedzi)
Symbol | Oznaczenie |
a | zwiększa zainteresowanie przedmiotem |
b | podnosi atrakcyjność zajęć |
c | zwiększa aktywność studentów na zajęciach |
d | pozytywnie wpływa na frekwencję studentów na zajęcia |
e | zwiększa motywację do nauki |
f | ułatwia przyswajanie materiału |
g | pozwala uzyskiwać lepsze oceny |
h | zwiększa autonomię w zdobywaniu wiedzy |
i | zwiększa terminowość oddawania prac |
j | zwiększa systematyczność uczenia się |
k | zmusza do poszukiwania informacji i poszerzania wiedzy |
13. Czy chciałbyś ponownie wziąć udział w zajęciach, w których wykorzystywana byłaby gamifikacja?
Symbol | Oznaczenie |
a | zdecydowanie tak |
b | raczej tak |
c | raczej nie |
d | zdecydowanie nie |
e | trudno powiedzieć |
14. Czy chciałbyś, żeby zgamifikowane podejście do zajęć było wykorzystywane przez innych wykładowców w ramach prowadzonych przez nich przedmiotów?
Symbol | Oznaczenie |
a | zdecydowanie tak |
b | raczej tak |
c | raczej nie |
d | zdecydowanie nie |
e | trudno powiedzieć |
15. Czy masz jakieś dodatkowe uwagi, spostrzeżenia dotyczące systemu EduG (coś powinno zostać poprawione, dodane, itp.)?
Pytanie otwarte (różnorodne odpowiedzi).